Znakowanie odzieży firmowej – metody, jak wybrać najlepszą?
Personalizowanie odzieży przeznaczonej dla pracowników i kontrahentów to popularny i skuteczny sposób promowania swojej marki. Ujednolicone uniformy sprzyjają spójności wizualnej firmy. Wybierając rodzaj ubrań dla pracowników oraz odzieżowych gadżetów reklamowych warto zdecydować się na materiał wysokiej jakości, oraz efektywną metodę znakowania.
Dlaczego wiele firm decyduje się na znakowanie odzieży?
Znakowanie odzieży firmowej jest doskonałym wyborem niezależnie od branży, w której działa przedsiębiorstwo. Świetnie sprawdzi się zarówno na eleganckich ubraniach pracowników biurowych, jak i w przypadku odzieży roboczej, takiej jak fartuchy, polary robocze lub spodnie.
Reprezentowanie firmy poprzez noszenie znakowanej odzieży jest czytelnym komunikatem zarówno dla pracowników, jak i klientów. Ubrania wyróżniające osoby zatrudnione od odwiedzających firmę ułatwiają pracę oraz procesy związane z zapewnieniem bezpieczeństwa.
Popularne rodzaje haftu – kiedy warto stosować?
Haft jest jedną z najczęściej wybieranych metod znakowania odzieży. Wyjątkowo precyzyjnym i efektywnym sposobem jest wykorzystanie haftu komputerowego. Pozwala on na dokładne odwzorowanie projektu w najmniejszych szczegółach. Jest to możliwe dzięki pracy bardzo drobnych igieł i wyjątkowo cienkich nici. Dzięki temu wykonany wzór jest elegancki i estetyczny. Doskonale sprawdza się na ubraniach premium. Ta metoda znakowania odzieży jest niezwykle trwała.
W niektórych przypadkach warto zdecydować się na haft 3D. W procesie haftowania oprócz nici wykorzystywane są także specjalistyczne pianki, dodające objętości wykonywanym wzorom. To doskonały wybór podczas znakowania odzieży wykonanej z grubszych lub sztywnych tkanin. Świetnie sprawdzi się na bluzach oraz czapkach.
Natomiast rzadziej spotykany haft chenille pozwala urozmaicić haftowany wzór, dodając mu przestrzenności oraz interesującej struktury.
Zalety znakowania odzieży firmowej za pomocą nadruków
Najpowszechniej stosowanym sposobem na wykonanie nadruku na odzieży firmowej jest sitodruk. To wyjątkowo trwała metoda stosowana od lat. Doskonale sprawdza się zarówno w druku małoformatowym, jak i wielkoformatowym. Z powodzeniem można wykonywać za jej pomocą jednobarwne oraz wielobarwne nadruki. Kształt i format odzieży, na której będzie wykonywany nadruk tą metodą, jest całkowicie dowolny.
Sitodruk jest doskonałym wyborem w przypadku znakowania odzieży wykonanej z bawełny – takiej jak koszulki polo oraz T-shirty, a także toreb i workoplecaków. Nie jest jednak skuteczna dla produktów wykonanych ze śliskich lub puszystych materiałów, takich jak kurtki przeciwdeszczowe, bądź polary.
Odmianą tej metody jest także tzw. sitodruk płaski. Jest to świetny wybór w przypadku dużych partii odzieży. To bardzo trwały sposób znakowania odzieży firmowej, a jego koszt w przeliczeniu na jedną sztukę maleje wraz ze wzrostem nakładu.
Niekiedy odzież firmową można znakować także za pomocą folii flex lub flock. Folia flex pozwala na wykonanie zdobień w jednym lub wielu kolorach. Są one wykonywane poprzez wgrzanie wzoru w tkaninę. Tak powstały wzór jest odporny na pranie oraz ścieranie. Świetnie sprawdza się w przypadku odzieży sportowej i roboczej – jest także odporny na wysokie temperatury. Folia flock natomiast stosowana jest dla jednobarwnych wzorów. Cechuje się dużą odpornością i miłą, pokrytą meszkiem fakturą.
W jaki sposób można wykorzystać naszywki?
Naszywki są bardzo uniwersalną metodą znakowania ubrań. W przypadku naszywek wykonywanych metodą podobną do haftu komputerowego można uzyskać produkt wysokiej jakości charakteryzujący się estetycznymi detalami.
Obecnie na rynku dostępne są także naszywki drukowane, pozwalające w czytelny sposób przenieść bardzo szczegółowy projekt. Doskonale sprawdzają się w przypadku odzieży roboczej lub w przypadku sezonowego logotypu.
Jakie ubrania firmowe najczęściej są znakowane?
Ubrania wybierane dla pracowników lub w charakterze upominku marketingowego mogą być bardzo różne. Wyjątkowo popularne są T-shirty wykonane z wysokiej jakości bawełny lub bardziej eleganckie koszulki polo. W zależności od branży można dopasować je zarówno do rozmiaru, jak i płci pracowników.
Wiele firm decyduje się także na oznakowanie koszul – zwłaszcza dla pracowników działu handlowego i obsługi klienta. W przypadku osób zatrudnionych do prac fizycznych lub przebywających w chłodniejszych pomieszczeniach doskonałym wyborem są polary oraz kurtki softshell.
Wybierając odpowiednie ubranie dla pracowników lub stałych klientów, warto kierować się zarówno użytecznością oraz jakością tkaniny, jak i kolorystyką. Na ubraniach w jednolitych, intensywnych kolorach dobrze widoczne będą białe lub czarne oznaczenia. Również jasne odcienie sprawdzą się doskonale – kolorowe wzory będą się ładnie odcinały.